قیمت کشمش 1400 در بازار ایران

قیمت کشمش 1400 در بازار ایران همواره با نوسانات نرخ ارز و تورم دچار تغییرات می باشد اطلاعات بیشتر در مورد ابهامات مربوط به بازار کشمش در این سال را می توانید ضمن ارتباط گرفتن با مدیر فروش این مجموعه دریافت کنید. پاکت بسته بندی خشکبار از بهترین محصولات در بارار برای فروش می باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کشمش 1400 در بازار ایران

قیمت کشمش 1400

قیمت کشمش 1400

قیمت کشمش و نخود قرمز در سنندج در ایران همه ساله تحت تاثیر عرضه و تقاضا در مناطق تولید کننده نظیر ملایر ، تاکستان ، کاشمر ، ملکان و شیراز تعیین می شود اگر محصول برداشتی زیاد باشد دیگر نوسانی دیده نمی شود و حتی ممکن است قیمت آن نیز نوسان کاهشی داشته باشد.

با شروع سال جدید که متاسفانه با افزایش قیمت کالاها شروع شد قیمت کشمش 1400 اعم از کشمش سبز و زرد قلمی ، تیزابی و انگوری افزایش یافته است چرا که دیگر قانون عرف بازار عوض شده  و کشاورزان ، باغداران بجای تجار قیمت ها را مشخص می کنند و برای اینکه نرخ ها را گران کنند از فروختن محصول خود امتناع می کنند و به اصطلاح قحطی مصنوعی راه می اندازند تا قیمت ها دستخوش تغییر گردد و بتوانند محصولات خود را با نرخ بهتری بفروشند.

 

به عنوان مثال در آذر 1399 قیمت کشمش سبز درجه یک حدود 40 تومان قیمت داشت که با جوسازی در بازار و عرضه نکردن محصول قیمت به صورت تدریجی به حدود کیلویی 85000 تومان رسید که این مسئله برای صادرات که بایستی قیمت ها کمتر نوسان داشته باشد زیاد جالب نیست.

قیمت کشمش مویز در سال 1400 نیز همانند کشمش دستخوش تغییر شده و نمونه هایی که موجودی آن کم است معمولاً افزایش قیمت بیشتری داشته ولی بقیه مویزها نظیر ریش بابا ، بش چون در طول سال فراوان تر است کمتر نرخ شان تغییر می کند از طرف دیگر مویزهای وارداتی نظیر مویز ازبک و افغان نیز قیمت شان تحت تاثیر نرخ ارز می باشد.

قیمت کشمش 1400

انواع کشمش پرفروش در سال 1400

در سال 1400 نیز همانند سال های گذشته کشمش های صادراتی همواره بازار داغی داشته زیرا که علاوه بر بازار داخل به خارج از کشور نیز صادر گردیده که کمک بسزایی در اقتصاد کشور دارند از جمله مهم ترین انواع کشمش صادراتی پرفروش در سال 1400 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

  1. کشمش انگوری طلایی یا گلدن که مرغوب ترین آن در ملکان و بناب آذربایجان تولید می شود.
  2. کشمش تیزابی طلایی یا کهربایی رنگ که نوع مرغوب و با کیفیت آن در تاکستان قزوین تولید و عرضه می شود
  3. کشمش سبز صادراتی که از تولیدات ممتاز منطقه کاشمر و خلیل آباد خراسان می باشد.
  4. کشمش طلایی یا زرد قلمی کاشمر
  5. کشمش پلویی آفتابی تاکستان
  6. کشمش مویز که عمده تولید آن در مناطق داراب ، دشمن زیاری ، شیراز استان فارس است.

در کل کشور ایران با توجه به ارزش پایین ریال در برابر دلار به عنوان ارزان ترین فروشنده کشمش در دنیا شناخته شده است اما اگر قرار باشد قیمت کشمش 1400 نوسان افزایشی تصاعدی داشته باشد این به ضرر کشاورزان و کارخانجات خواهد بود و با این قیمت ها بار روی دست شان خواهد ماند و از طرف دیگر تجار خارجی تمایلی به بازار ایران نداشته و سعی می کنند از کشورهای ترکیه ، هند و ازبکستان نیاز خود را با قیمت ارزان تر از ایران تامین کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما