کارخانه کشمش زرد صادراتی کاشمر

کارخانه کشمش زرد صادراتی این مجموعه در منطقه کاشمر خراسان واقع شده است که انواع کشمش را با بهترین کیفیت ممکن و قیمت مناسب برای بازار داخل و صادرات عرضه می کند.

کارخانه کشمش زرد صادراتی کاشمر

کشمش زرد صادراتی

 کشمش زرد صادراتی

منطقه کاشمر و خلیل آباد خراسان رضوی 12000 هکتار تاکستان های انگوری زیر کشت دارد که یکی از محصولات مهم صادراتی آن در کنار کشمش سبز ، کشمش زرد یا طلایی قلمی بوده که نه تنها در ایران بلکه در سطح دنیا شناخته شده است و بیشتر به کشورهای عربی و همسایگان شرقی مانند افغانستان ، پاکستان و هند صادر می شود که از آن در کنار پخت غذا در برنج و نان سنتی استفاده می شود.

**** پروسه تولید و فرآوری این محصول نیاز به مهارت خاصی دارد که باغداران این منطقه نسبت به این موضوع تخصص لازم را دارند تولید کشمش زرد در مکانی به نام خانه کشمشی با دیوارهای سوراخ دار می باشد و معمولاً از موادی مانند تیزاب ، دود گوگرد در تهیه آن استفاده می شود تا محصولی با کیفیت ، دوام دار و کاملاً زرد به دست آید و سپس آن را به صورت فله همراه با دم و شاخه به کارخانه برده و آنجا عملیات دم کنی ، بودجاری و سورتینگ روی آن صورت می گیرد و در ضمن این محصول چون عاری از آلودگی های خاکی است لذا نیازی به شستشوی آن نمی باشد.

 

**** کشمش زرد صادراتی کاشمر معمولاً دراز ، کشیده و بدون هسته می باشد که در کارتون های 5 لایه و لیبل دار در وزن های 5 و 10 کیلویی خالص بسته بندی شده و در انتها تاریخ تولید و انقضا روی آن درج شده و شیرینگ و پلمپ می شود.

البته در منطقه ملکان ، بناب آذربایجان و ملایر همدان نوعی دیگر از کشمش طلایی به نام های گلدن ، انگوری ، زرد پلویی یا کالیفرنی نیز تولید می شود که ظاهری گرد و پلویی دارد و مانند کشمش زرد کاشمر بیشتر این محصول به خارج از کشور صادر می شود.

کارخانه کشمش زرد

کارخانه کشمش زرد صادراتی کاشمر

سال 99 با شرایط بحرانی ویروس کرونا و همچنین افزایش بی رویه قیمت دلار همراه بوده لذا باغداران منطقه کاشمر چون رکود کامل در بازار داخل را مشاهده کردند لذا بیشتر محصول خود را به کشمش طلایی قلمی تبدیل کردند تا به کشورهای دیگر صادر کنند.چون از یک طرف ارزش پول کشور ما در مقایسه به پول کشورهای دیگر پایین آمده و محصولات کشور ما برای آنها بسیار ارزان تمام می شود لذا تاجران زیادی از کشورهای مختلف کشمش ایران را انتخاب کرده تا سود زیادی نصیب شان شود .

کارخانه کشمش زرد صادراتی کاشمر علاوه بر این محصول انواع کشمش های تولید شده در این منطقه نظیر کشمش سبز ، کشمش آفتابی ، انواع مویز ، کشمش ضایعاتی را با کیفیت ممتاز و قیمت مناسب در بازار داخل و صادرات عرضه می کند لطفاً برای مشاوره و خرید محصول با بخش فروش کارخانه کشمش ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما