صادرات کشمش سلطانی بسته بندی به روسیه

صادرات کشمش سلطانی در انواع طلایی و خرمایی مستقیم از کارخانه کشمش تاکستان به روسیه و اوکراین انجام می شود که به صورت بسته بندی شده در کارتون های 5 لایه و استاندارد صادر می شود.

صادرات کشمش سلطانی بسته بندی به روسیه

صادرات کشمش ایران

صادرات کشمش سلطانی

تولید کشمش در ایران با سابقه چندین هزار ساله ، کهن جزء سه کشور برتر تولید کننده در دنیا به شمار می رود که با توجه به نوع اقلیم و تنوع انواع کشمشی که در کشور ما وجود دارد این محصولات به کشورهای مختلف در سراسر دنیا صادرات می شود.

کشمش سلطانا در واقع همان کشمش تیزابی می باشد که معمولاً در خارج از کشور به این نام شناخته می شود و این محصولات در رنگ های کهربایی رنگ یا روشن و قهوه ای یا خرمایی وجود دارد که این تفاوت رنگ در دود گوگردی است که به این محصول در موقع تولید می زنند.

 

****به صورت کلی شاخصه های صادرات کشمش سلطانی ایران شامل موارد زیر می باشد :

  1. کشمش باید بار تازه و امسالی ، تمیز ، بی دم ، شسته شده و بدون هسته باشد.
  2. در تولید آن از مواد نگهدارنده مانند تیزاب ، گوگرد و روغن به اندازه مجاز استفاده شده باشد.
  3. نوع بسته بندی آن استاندارد 5 لایه و در اوزان 5 و 10 کیلویی خالص باشد.
همه کشمش هایی که در ایران تولید می شود مناسب برای صادرات نیستند و علاوه بر کشمش سلطانی یا تیزابی محصولاتی اعم از کشمش انگوری یا پلویی زرد و کشمش سبز و طلایی قلمی برای صادرات استفاده شده که در مناطقی مانند تاکستان قزوین ، ملایر همدان ، ملکان و بناب آذربایجان و کاشمر خراسان تولید و عرضه می گردند.

کشمش بسته بندی به روسیه

صادرات کشمش سلطانی بسته بندی به روسیه

در چند سال اخیر متاسفانه بحث صادرات محصولات ایران رو به افول رفته  زمانی کشور ما جزو 10 کشور اول در این زمینه در دنیا شناخته می شد ولی از اواسط دهه 90 این صادرات روز به روز کاهش پیدا کرده تا جایی که در نیمه اول سال 99 صادرات محصولات ایران 45% کاهش پیدا کرد و در حال حاضر نیز با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش پول ملی کشور ما بسیاری از تجار رو به بازار صادراتی ایران آورده و به آن رونق بخشیده اند.

 

**** بازار کشور روسیه به عنوان یک مصرف کننده بزرگ در اورپا شناخته شده است و خیلی از تجار اذعان دارند که بیشترین خرید و صادرات انواع کشمش از ایران به روسیه انجام می شود با وجود اینکه مسافت تا مسکو و آستاراخان زیاد هزینه ترابری آن بسیار گران می باشد.

 

**** شرایط آب و هوایی کشور روسیه به همراه اوکراین سردسیر می باشد و در نتیجه سوخت و ساز و کالری بدن افزایش پیدا کرده و مردم برای تامین انرژی و گرم شدن بدن خود از کشمش ایرانی بسیار استفاده می کنند. با توجه به جمعیت زیاد این کشور و مصرف بالای این محصولات هر ساله قراردادهای سنگینی بین کارخانه های کشمش و صادرکنندگان به روسیه بسته می شود.

صادرات کشمش سلطانی بسته بندی شده به روسیه و دیگر محصولات اعم از کشمش سبز و کشمش پلویی طلایی مستقیم از کارخانه فرآوری این مجموعه واقع شده در تاکستان انجام می شود که کلیه گواهی بهداشت و آنالیزهای لازم برای خروج این محصولات از کشور کامل توسط این مجموعه انجام می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما